Jun 14, 2009

ISTIADAT KONVOKESYEN KE 70 UiTM

Sirih berlipat sirih pinang,
Sirih dari pulau mutiara;
Pemanis kata selamat datang
Awal Bismillah pembuka kata.


Assalamualaikum semua..


Pada 30 hb Mei 2009 yang lalu, tercatatlah satu lagi sejarah dalam hidup aku..
Ape??
Pada hari tersebut, aku telah pon di anugerah kan Diploma Sains Komputer kelahiran Universiti Teknologi Mara. nak cite pengalaman ni..heheh

Pada 24 hb Mei 2009, kne amik jubah pukul 2.00 ptg di Dewan Sri budiman Uitm Malaysia. Petang tu jugak ade raptai sekali tapi sekejap je..

6 hari kemudian..

Nak kate excited sangat tak de r sgt, tp still ade semangat.. lg2 sebab da bli bju baru n tie baru.. huhuh!
Mlm 29 tu dah siap iron baju da.. bukan ape saje je nak siapkan awal2.. senang pagi esok nye nti..
da tepon mak n akak aku sruh diorang datang...
then pagi tu family aku datang dlm kol 11 pagi, aku sruh tgu kat seksyen 2, then jumpe diorang kat sane untuk bg sticker ngan kad jemputan..
aku pon masuk ke Uitm ngan member aku. kne masuk awal ckit sebab kne beratur kat luar dewan tu.

then mase berkumpul, sempat r amik2 gambar mase pkai jubah, lepas tu kne beratur ikut nombor.. Nombor aku 656.. byk kn?
loteh den beratur.. takde member2 yang beratur dekat2.. Tuhan je tau penat je..
pastu kitorang masuk ke dalam dewan Sri Budiman.sume graduan duduk dalam dewan tu..



Y. Bhg. Tan Sri Datuk Haji Arshad Ayub selaku pengurnia anugerah tersebut.. majlis berlangsung dengan ketibaan tetamu2 kehormat masuk ke dewan dengan pelbagai patern dan warne jubah (aku pon tak tau sangat pasal maksud colour2 jubah tu.. so ,tgk je r dengan penuh kehairanan..heheeh), then pemengang no1 dipanggil pemula acare pengurniaan..

Aku pon terus menunggu smpai beribu kali menguap,heheh, maklumlah no 656 kan. Tp bile 2 ayat ni disebut mata aku akan segar semula.. ayat ape? "penerima Anugerah naib Canselor, ...." dan "....Kelas pertama", secara automatik sume akan tepuk tangan (mungkin sebab intinasi yang dilemparkan oleh pengacar majlis yang menyebabkan sume tepuk tangan..)

Masa yang ditunggu2 dah pon tiba, baris tempat aku du mintak berdiri dan beratur.. dan.... naik ke pentas.. Berdedar2 + excited mase tu.. hehe.. aku pon salam Y. Bhg. Tan Sri Datuk dan beredar dengan penuh kebanggaan (walaupon 1 bintang jek.. hehehe)..majlis tamat dalam pukul 5 lebih..

Aku pon keluar dewan, Ya Allah ramai nye umat manusia kat luar, aku dah jadi cam "anak kecik yang sesat tak jumpe family die", huh! susah betul nak cari family aku, coverage tepon plak tak ok.. lastly dapat r tangkap gambar ngan akak n mak aku lepas majlis tu..then aku terus pulang jubah n ikut family g jalan n makan. Malam baru sampai umah..

Berakhirlah 30 Mei 2009, hari yang best + excited + seronok + loteh gile.. hehe

ni gambar2 mase tu yang dapat amik..

ni mase baru je siap2 nak g..



kat seksyen 2 layan anak2 buah aku.. rindu bangat kat diorang..


















k r ngantok dah ni.. nti kite sambung lg ngan cite len plak k.. da nite!!


No comments: