Jun 22, 2012

Siap Dah I.C Baru

Assalamualaikum...

    Post ni ada kaitan dengan pos yang lepas.. Akhirnyaaaaaaaaaaaa kan.. semalam dapat call, JPN PJ call yang menyatakan I.C aku dah siap.. Yeayyyy... Penat menunggu sebenarnya.. Kalau ikut kan hati nak terus pergi je ambil I.C lepas orang tu call kan.. Tapi resit & I.C sementara aku tinggal kat rumah plak.. oohh demmmm.. (*excited giler kan nak ambil.. hahaha)

    Ni aku baru balik amik I.C baru.. Keluar jap waktu opis hour.. Tak pe la kan.. Bukan mengulaaa tp ade hal kan (*boleh kan? kan kan..). Sekejap je pon.. Now, I got it. New I.C with new features. Antara perbezaan..

1.  Kad Pengenalan MALAYSIA ---> Kad Pengenalan MALAYSIA IDENTITY CARD
2. Ada 2 gambar, SATU yang biasa(*sama cam yang lama) dan SATU lagi gambar kecil tidak bewarna kat sebelah gambar yang satu lagi..
3. Background pon ade perubahan. More to security purposes.
4. Dibahagian belakang, 60K chip ---> 80K chip
5. MEPS CASH --->  sekarang dah xde dah.
6. ATM ---> Touch n Go

Secara pandangan mata kasar, itu lah lebih kurang perubahan nya. eh ada lagi SATU.....

7. Chip berkarat dah (*yang lama..) --->  Chip berkilat dan bersinar2.. hahah =P

Ok la. tu je nak kongsi.. Da....

p/s: Hargai I.C baru anda.. Punya excited siap beli sarung plastik kat JPN. RM1.. Pastu xmuat nak masuk dlm wallet.. hahah.. ok daaa..

2 comments:

Afzainizam said...

eeemmmm kat pengenalan baru dah siap....
semalam adik aku bgtau.. kena tukar kad pengenalan baru..
aku duk tercengang.. muka blur..
"apsal aku xtau?"
aku ingatkan wajib.. rupanya tak wajib erkk.. hehehe


Thanks singgah blog kami.....

Thanks tinggal komen kat blog saya saya amat hargai... dan menerima pandangan kamu.... Thanks pada kamu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy paintless dent removal

luckyS said...

xwajib pon.. cuma yang baru lebih security features kot.. Aku buat pon sebab hilang...

welcome.. Your blog sangat berinformasi.. Good Job.. =)