Oct 27, 2009

Manusia!!

Assalamualaikum to all of my friends..

Sorry, sebab post ni agak emosi ckit.. Biasa lah time2 cam ni memang sume berkisar dengan emosi...

Hari ni aku belajar satu lagi benda baru dalam hidup aku...

Benda baru?? ape??

Ermm... tentang sikap makhluk yang paling mulia di sisi Allah.. iaitu MANUSIA.. aku tak pasti samada ini hanya imaginasi aku atau pon itulah realitinya.. mungkin pada realitinya manusia yang bersikap begitu memang wujud byk diluar sana.. tp ape yang pasti hari ini aku dah berjumpa dengan seorang/sebahagian dari mereka..

Perkataan MANUSIA tu memang agak general, tp akan jadi lebih sukar apabila perkataan tu bertukar menjadi lebih spesifik... KAWAN.... ahhh!!! WHATEVER! terlalu mementingkan diri sendri.. Adakah aku jgak perlu melakukan perkara yang sme dengan mereka?? ye aku tau, klw aku balas ape beza aku dengan mereka... tp... Insyaallah klw aku mpu betahan...


Pesanan kepada MANUSIA itu :- Terima kasih kerana bg aku satu pengajaran yang pling berharga dalam kehidupan. Alhamdulillah!!

1 comment:

nurkaloi said...

MANUSIA
biasalah tak lepas dari wat kesilapan...
tak dinafikan macam2 ragam orang kat dalam duni nii...
pe yang kiter n 'ko' wat adalah bersabar...
drpd pengalaman ko ni bley wat ko tambah maju n better drpd sebelumnya.....