Jan 4, 2010

Pulau Pangkor!!!

Assalamualaikum sume...

Seperti dijanjikan aku akan update kisah aku semasa bercuti di Pulau Pangkor..ermm 2 hari selepas habis program KPO kt Pusat Latihan UiTM, kg. Gajah tu...

Sempat lah berehat 2 hari kan... lps tu berkemas semula untuk ke Pulau Pangkor.. Semangat r jgak sebab bukan r program akademik.. cume berseronok je kat sne ngan mbr Sektretriat...

Lebih kurang 4hari 3 malam klw tak silap... seronok bangat menghabiskan mase ngan diorang, sume happening n enjoy!! cam2 aktiviti yang kitorang wat kat sne, antaranya, kayak,snorkeling(eh betul ke ejaan nye ni...ala paham2 r ok..), pukat tarik, men bola tampar pantai, mandi-manda n membakar ikan,ayam,sotong.. Ikan2 tu hasil tangkapan kitorang ok...

Kitorang berkhemah kat Havana Beach Resort... mlm tu ade ice breaking... agak gile jgak r ice breaking kitorang ni.. oleh kerana kitorang dah rapat n kenal antara 1 sme lain, kitorang kne crite ape yang org tak tau ttg diri kite, dan akhirnye topik yang diplih adalah..... Kisah Percintaan... huhhu terlalu kreatif r masing2 kan.. Layaannnn...

Then pg2 bgun tido, solat, sarapan n main bola tampar.. pastu... Mandi laut... best bangat!! haha.. xtvt waktu ptg plak kitorang memukat tarik ikan2 dan hidupan laut yang lain...huhuh.. Ya Allah tuhan je tau betapa penat nye keje tu... sebagai pengajaran, begitu lah kehidupan para nelayan kan... tabik springggg kat diorang... ikan2 yang byk kitorang dapat, rupenye lbh kurang cam ikan todak(sebenarnye aku lupe nme nye...hehe), ikan2 len n sotong ckit. sume tu jagk r kitorang bakar wat barbeque mase mlm last..hasil tangkapan sendri tu.. huhuh.

selain tu kitorang berkayak jgak, dr tepi pantai kat cne smp ke sebuah pulau... agak jauh jgak r.. 1st time aku berkayak jauh cm tu.. nervous wo kat tengah2 laut.. tuhan je tau.. ha partner kayak aku nme nye Farah, good teamwork ngan die ni.. n klakar jgk r(ketawa sorang2), bkn ape klakar giler sebab kan ble ade bot lalu yang menghasilkan ombak yang besar memukul kayak kitorang, kitorang akan berhenti bergerak n jd patung... bile dah reda bru lah bergerak semula... kelakar bangat(ketawa sendri lagi... hak3)...

Kitorang berkayak ke sebuah pulau tu untuk snorkelling, ni 1st time aku wat bende ni.. best bangat, tengok Gamat(besar2, geli dowh tp aku pegang jgak..) n tengok ikan yang berwarna-warni smbil bg makan roti kat mereka dlm laut..

Seronok sangat mase kat sne bersama sume rakan seperjuangan sekertriat, penasihat kitorang(Tun Aidawati) sekeluarga n Dekan serta keluarga serta pakcik(ala lupe r nme pakcik tu, maafkan aku.. pakcik tu ade kedai makan(Karas)) n anak2 nye yang comel.. itu kire waktu trerakhir kitorang dapat bersame2 selepas meletakkan jawatan. lepas ni tak tahhu r dpt jumpe lg ke tak..

ni mase atas feri yang laju smbil diiringi angin yang kuat..huhu

gaya semangat sebelom berkayak merentasi lautan yang luas....ni special xtvt... Proses membakar lemak!! Alhamdulillah hasilnya boleh dilihat selepas 1 jam... hah???!!! ape tu!!!bab bergambar no1...tp kerjasama dlm buat kerja dan tugas bukan no2..(..mantap tak ayat aku!!)mengisi tangki yang hampir kering di sejat matahari yang terik...inilah nme nye pukat tarik...(1st time ni...)

khusyu' tak aku??

snorkelling!!! aku yang pkai sarung tgn berbelang2 tu.. huhuh nak lindung kulit tgn yang sudah sememangnye gelap ni(thanks Fara bg pinjam...huhuh)

Itulah kenangan manis sebagai bekalan untuk memori hidup aku.. korang memang best, kagum ngan korang. berakhir cerita aku di Pulau Pangkor.. nti aku update lg klw ade coretan penting dlm hidup aku,k.. da..

No comments: