Aug 10, 2011

DuGAan RaMadhaN.....

Hai Assalamualaikum....

Apa kabar sume sahabat2 blog ku... Harap sume sihat.... Walaupon aku semalam n hari ni kurang sihat....:(

Tak tau la apa punca nya kan... Salah makan ke, terlebih makan ke, yang pasti kesan nye sangat sakit.... Hehhe.. Terpakse la aku amik mc semalam...

Ha cerita pasal mc ni, aku bengang betul ngn satu klinik ni.. Yang nama nya terpaksa dirahsiakan... Nak tau jgak? Koramg giler, kne saman aku nti... Huhu.. Cukup lah aku gtau salah satu klinik di Taman Sri Rampai... Kenapa aku bengang? Meh follow dialog ni antara aku dengan doktor...

Doc: ye, nape?(sambil berbual ngn staff die)
Aku : saya kne crit-birit dan sakit kepala...(yang doktor masih berbual dengan staff nye)
Doc : ye?
Aku : saya kne crit-birit dan sakit kepala...(yang doktor masih berbual dengan staff nye)

................ 3 kali aku ulang dialog yang sama......terbakar je aku rse.......

Doc: kenapa xdtg pagi td?
Aku : xlarat r doc... Crit brit...
Doc : sila baring..(doc tu check perut ala kadar)
Doc : tu je?
Aku : ..mengangguk.....
Aku : sy nak mc sekali ye doc...
Doc : u mau mc saja? Kenapa xmau ubat?
Aku : (terkejut..) eh tak.. Maksud saya, saya nak mc juga...
Doc : ok.. Tgu luar...

Lama gile aku tgu ubat padahal pesakit aku sorang je... Sabar chaa, ko kan sedang berpuasa...ermm ok... Lbh kurang 15 - 20 minit br dpt ubat... Huh! Taubat aku nak g klinik tu lagi... First n last...

Malam td aku xdapat tdo sebab sakit perut yang amat, ditambah dengan sakit2 badan.. (xhenti2 berzikir n doa kt tuhan supaya kurangkan rse sakit tu...) memang sangat xtahan... Alhamdulillah waktu2 getir itu dapat aku jalani wlaupon dengn genangan air mata yang tidak menitis....

Lepas sahur aku makan ubat tahan sakit, Alhamdulillah dapat melelapkan mata sejam lebih.. Sangat bersyukur...
Oklah letih dah menaip kat phone ni... See u in next post ya.. Oh ye... Please wish me get well soon ya.... :-)

P/s: semoga dugaan malam td tidak berulang, tp jika itu ketentuanNya, aku redha.....
Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments: