Dec 23, 2010

Buah Tangan Kru Studios mempersembahkan....

Assalamualaikum..

Hai entry kali ini just nak cite pasal Filem baru tiga adik beradik hebat ni.. Filem epik ini di bawah arahan Yusri Abdul Halim.. Official trailer ni br released by KruStudios..


Bila kuar je kat Kru nye laman sosial terhangat di abad ni FB, aku agak teruja dengan hsil filem terbaru mereka ni, selepas kejayaan filem fantasi MAGIKA yang telah meringkul byk anugerah di Festival Filem Malaysia, kini mereka beralih kepada filem bergenre epik plak, Hikayat Merong Mahawangsa.. mmg mantap bila menyaksikan trailer ni..

Tetapi rupenye lmbat lg nak kuar, mereka mengumumkan tarikh tayangan filem yang berdurasi 110minit ini jatuh pada 10 Mac 2011.. xpe kite tunggu sme2 k... proud of them... meh layan trailer ini..



Filem ini difahamkan menelan belanja RM8 juta yang menampilkan pelakon2 tempatan dan antarabangsa.. Pendukung utamanya Stephen Rahman(Merong Mahawangsa), Dato' Haji Rahim Razali(Kesum), Ummi Nazeera(embuk), Khir Rahman (kamawas) dan ramai lg termasuklah pelakon pembantu seperti Umi Aida, Jehan Miskin,Vanida Imran dan Cat farish. Pelakon2 antarabangsa yang terlibat ialah Jing Lu, Gavin Stenhouse, Henrik Norman dan ramai lg. Pelakon2 dipilh melalui ujibakat yang telah dijalankan termasuklah di Stockholm.


nota kaki: cmne? best? layaaannn...................da...

No comments: