Dec 29, 2010

Kejadian 28 Dis 2010?

Asslamualaikum...

Hai sume, nice to meet u again.. just want to share wif u guys about what happened on 28 Dis 2010.. tau tak aku de interview on that day.. mestilah xtau kan.. hahah.. xpe ni nak r gtau ni..

Location nye ade lah di KL.. Jalan AMpang.. aku kuar awal jgak jgak sbb takut sesat kan.. aku ni dah lah bute jalan(gelaran tu aku bg sendri tok dri aku yang ssh nak ingat jalan.. huhuh).. So, wlwpon aku dah ade peta kat tgn(thanks to my housemate for the map), tp aku still sesat jgak..


Maklum lah jlan KL yang byk fly over lah, simpang siur lah, dengan byk ketenye lagi (salahkan keadaan plak..kikiki). So no wonder lah aku sesat kan(cover lah tu..)..Company yang aku nak g ni tepon aku byk kali, cmne nak angkat kan while riding motorcycle, tp setelah aku menyedari yang aku dah salah jln sbb just jumpe umah flat n taman je sekeliling aku, padahal kwasan yang sepatutnye aku pegi, sgt metropolitan kan.. aku pon behenti seketika(bersama kitkat? tidak cz i didn't bring any kitkat..hahah)..


Then, company tu call lg, aku pon pick up the call n honestly said i'm lost.. So, org tu cm bg direction yang betul lah(tp aku xtau pon direction tu tp aku mengiyakan je..)aku lewat hampir sejam, so dlm ht aku mmg dah berputus asa sbb mmg dah lewat sgt kan.. tp org tu suh dtg je.. Akhirnya aku smpai jgak..Yeay!!!(walaupon lmbat giler kan, klw aku jd interviewer tu mls aku tgu kan...)

Tp staff yang handle tu sambut aku kat depan pintu masuk company die, then bwk aku jumpe interviewer yang juga baik.. siap tnye aku lost smp mne.. aku pon cite lah kan.. n byk kali gak i said sorry to her.. die cakp its ok.. then sesi temuduga diteruskan..


dlm soklan2 yang die bg, ade 1 soklan yang aku xdpt jwb, soklan function plak tu... haish, aku xpaham pe sbnrnye die nak, wlaupon die terangkan jgak tp aku still ke-confuse-san kat depan tu kan, hampir setengah jam, then die ckp its ok.. (dlm hati kan, tu mesti not ok lah tu..haha) tp xpe yang penting tu experience that we got from that rite, so just not to be so "beriye2" nak dapatkan kje tu kan, nti kite yang stress..

So the moral of the story is? Pandai2 lah korang wat kesimpulan yang positive k.. up to you... hehehhe..

nota kaKi: Thanks Allah, cz show me the way..=)

3 comments:

Solly Salihah said...

Lor,
Dah tau susah ingat jalan. Nape tak naik Public Transport. Kan lagi mudah. Seperti mudah.com :p


Takpe, Sebaik pengalaman dalam hidup adalah pengalaman di Interview untuk mencari sesuap nasi. (Ayat sadis di situ)

Keep It Up Saharuddin.

nurkaloi said...

eahh da lame tak ngedate annn
mncul kmbli
hehehe
lau tknak sesat renang-renang jer laa kat sungai..kaloi tnjukkan ehehehe
btw....thniah laa coz smpai gak ke pgkal jln...and slmt g intrvw uh
heheh.....pape puwnnn
memg stu pglman yg best

k jom renang-renang

luckyS said...

Solly: nak nek public transport pon xreti jgak...ngee...


Kaloi: sekang dah rajin ckit ngedate.. hahah.. brenang? ok gak tu... tp ble berenang asik tenggelam je, so bile nak smpai..hahahha