Aug 4, 2009

PerHimpunaN Haram Tentang ISA???!!

Assalamualaikum..

(mood yang agak serius sambil mengerut dahi.. )
Aku nak bercakap tentang ISA or politik?? No no no.. Aku kureng berminat dengan isu2 politik yang kdg boleh memeningkan kepale ni.. aku antara ramai org yang turut terkena "tempias" akibat aktiviti tersebut..

Aku Mangsa???

Erm... nak kate mangsa tu kurang tepat r.. tp boleh jugak r.. Bukan ape.. klw nak ckap pasal isu ISA tu, malas r just "no Comment!!", just bengang giler sebab aku antara ribuan yang tersangkut dalam kesesakan lalu lintas pada petang 1 hb 0gos tu, tuhan je yang tau..
perjalanan yang hanye mengambil masa +- 1 jam menjadi hampir 3 jam..


So?? Marah??

spe? aku? aku nak marah.. erm tak r marah tp bengang je.. ye r sape yang tahan kan tersangkut berjam2 dengan keadaan lalu lintas yang hampir tak bergerak menuju ke pusat bandar.. Sangat2 menyusahkan, simpati dengan mereka yang masih berfikiran waras n rasional yang turut terheret ke dalam masalah yang bukan mereka lakukan..

tengok video kat YouTube???

A'ah, sebab aku tersangkut kat jalan raya ber jam2, so tak tgk berita kat TV pon.. Lepas tengok tu ayat yang 1st termuncul dalam minda aku yang cetek bab2 politik n isu2 negara ni ialah....

"MALAYSIA ke ni??"

Betul, kenapa Malaysia sekang dah berubah?? adakah sebab Kurang pendidikan? suke ikut perasaan? or memang nak ubah Malaysia jd negara yang penuh masalah, mundur, miskin, kucar-kacir, dan hancur??

Cadangan??

ape? mintak cadangan aku?? erm..... hidup ni mesti ade batas dan sempadan, dalam ape juga yang kite lakukan, dan selagi nme nye manusia, mesti ade undang2 atau peraturan yang harus kite "follow", Tak puas hati ngan undang2 or peraturan yang ade?? Gunakan Saluran yang betul dan lebih bertamadun untuk bersuara, lgipon di Parlimen ade kedua2 pihak sebagai wakil, malah rakyant ade wakil rakyat untuk mewakili mereka untuk bersuara.


nota kaki: *hanya inginkan negara yang aman, makmur dan berkebajikan...

1 comment:

UcU mAnjA said...

salam.

Wah gilak kentang, baru malam tadi luahkan dekat YM. Tetiba dah terpacul tajuk ni.

Izikan aku meluahkan segalanya. Seperti malam tadi yang aku katakan. Negara kita ni macam dah tak selamat. "Selamat" maksudnya di sini kurang aman. Perbalahan sana sini situ. Punca Utamanya adalah POLITIK.

Pada aku lah kan. Tak ada satu parti pung yang dekat Malaysia ni yang ajak kepada keburukan. Tapi memburukkan sesama parti adalah. Bila dah soke burukkan mulalah pekara yang betul dan sahih pun jadi tak betul. Salah segala.

Kalau pikir balik lah kan,Orang yang cetek akal saja yang mau himpun dan memberontak. Kalau betol lah nak tentang segala. Pakailah landasan yang betul. Ikut saluran yang sahih. Baru tak timbul segala masalah ini.

Tapi kena ingat Pemimpin senang lenang segala. Yang jadi mangsa kita juga. Depa ni pulun lah himpun reramai. Apa dapat? panas, kena pancut gas lagi. Tak dapat pape pun. Oooo, mybe KEPUASAN kot. Kalau gitu baik ko buat macam indonesia. Letupkan saja apa yang ko rasa puas. Senang kan. Lagi puas!

Kalau nak lagi puas. Ah pergi amek pistol tembak saja. Lagi thrill kan. Ni kalau setakat berhimpun ramai-ramai then bawa sepanduk segala. Memang macam haram. Orang nak gi shoping dekat SOGO pun payah. Kalau lagi nak berani. Ahhh pangil TV3. Buat kenyataan depan TV biar semua rakyat tau. Sapa dalang sebalik semuanya. Ni setakat ramai-ramai, berani lah try kedepan bincang dengan saluran yang tepat. Shi shi lah jawabnya.

Tumpang lalu. Noktah!

p/s : Shi-shi? aku tercakap plak. Adoi!!